Frågor & svar
Order
Din order lägger du själv på bluestore.se. Genom att klicka på knappen "Lägg i kundvagn" vid en produkt så läggs den varan i din kundvagn. Kundvagnen finner du längst upp till höger på skärmen. Från kundvagnen kan du klicka dig till kassan där du fyller i dina uppgifter och genomför köpet.
Detta är tyvärr inte möjligt att göra på webben i dagsläget, men kontakta oss via e-post så försöker vi alltid hjälpa så gott vi kan!
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Ordern har då även lagts till på din sida som du ser när du är inloggad, där kan du följa statusen från det att din beställning kommit in till oss till det att produkten/produkterna lämnar vårt lager.
Priserna på våra produkter anges i svenska kronor och inkluderar alltid moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på webbplatsen utan föregående avisering.
Alla betalningsalternativ som vi erbjuder på bluestore.se är säkra, och all hantering av dina uppgifter sker krypterat med högsta säkerhetsnivå. När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer, och godkänner samtidigt att vi sparar och använder dessa för att fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Alla som handlar för över 300 kr får fraktfria ordrar. Fraktfria ordrar skickas med ekonomifrakt, 3-7 vardagar.
Betalning
A. Kortbetalning med Visa eller MasterCard i samarbete med SveaWebPay. När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Svea Ekonomi, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen direkt.
B. Delbetalning via SveaWebPay. Tillsammans med SveaWebPay erbjuder vi möjligheten att dela upp betalningen.
C. SveaWebPay Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor. Vi tar ut en fakturaavgift på 19 kr.
Observera att vid betalning mot faktura eller delbetalning så kan man endast få leverans till den adress man är folkbokförd på. Det är även ett krav att mobilnummer alternativt hemnummer skrivs in.
Din orderbekräftelse, som du får av oss via e-post, fungerar som kvitto. Om du har närmare frågor om detta kan du kontakta kundtjänst via e-post: kundsupport@bluestore.se
Leverans & ångerrätt
Ja vi levererar inom hela Skandinavien, dock så fungerar endast faktura och delbetalning för kunder inom Sverige.
Beroende på vilken typ av frakt ni väljer så kan det ta mellan 2-7 arbetsdagar.
Misstänker vi en längre leveranstid än 10 dagar så kontaktar vi dig via mail eller SMS och ger dig ett annat alternativ, eller erbjuder dig att häva köpet.
Då vi skickar alla våra varor med Posten och Schenker så skickas paketet till ditt närmsta utlämningsställe. Detta p g a att hårvårdsprodukter såsom shampoo och balsam inte klarar kyla på ett bra sätt. Vi vill helt enkelt säkerställa att du får de produkter du beställt utan att de har försämrats (vilket vi inte kan garantera om vi skickar det hem till dig, då de i vissa fall kan få stå ett tag ute i kylan och frysa).
Vid faktura/delbetalning levererar och fakturerar vi endast till folkbokförd adress. Vid kortbetalning finns det möjlighet att fylla i en alternativ leveransadress i samband med att du fyller i dina uppgifter i kassan. Du kan även lägga till alternativa leveransadresser när du redigerar dina kontouppgifter på dina sidor.
I dagsläget så kan du tyvärr inte hämta dina varor i vårt lager.
Eventuella transportskador som uppstår måste anmälas till bluestore.se inom 7 arbetsdagar från det tillfälle då du tog emot leveransen. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter direkt efter mottagandet, och för att vi skall kunna handlägga ärendet måste emballaget sparas för besiktning. Anmälan görs till kundtjänst på e-post kundsupport@bluestore.se.
Du har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen.
Om du ångrar ditt köp kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar. Du som köpare står för returfrakten.
Vi tar dock inte emot varor som är öppnade eller förbrukade.
Gällande reklamationer läs mer under avsnittet Ångerrätt på sidan köpvillkor.
Kundtjänst
Har du några frågor eller andra funderingar kring vår verksamhet eller våra produkter får du gärna kontakta oss.
Nedan hittar du svar på hur du handlar, leveranstider och köpvillkor. Du får givetvis även kontakta oss så hjälper dig eller besvarar din fråga så snart vi kan (senast inom 48 timmar om du skickar e-post). Saknar du någon produkt som du tycker att vi skall ta in i vårt sortiment är du mer än välkommen att höra av dig till oss!