Varukorg
Din varukorg är tom.

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

SveaWebPay Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Attityd i Sverige AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

SveaWebPay Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %. 

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Bluestore.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Vii följer även personuppgiftslagen.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt om:
Vid köp av hårvårdsprodukter så gäller inte ångerrätten om varan har öppnats eller förbrukats. Du får alltså inte testa varan och sedan nyttja ångerrätten.
Vid köp av elektronik eller övriga ej kosmetiska produkter så har du kvar din ångerrätt även om förpackningen har öppnats.

Om du ångrar ditt köp av varan så kontakta oss snarast på telefon 0660-98 900 alternativt info@bluestore.se

Du returnerar varorna till:
Attityd i Sverige AB
Bromsvägen 1A
891 60 Örnsköldsvik

Skicka gärna med packsedeln eller en kopia av packsedeln så att vi vet vilken order returen gäller för.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Du har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Garantier och service

Alla Elprodukter säljs på Bluestore.se med ett års garanti. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Garantin gäller inte heller vid handhavande fel eller vårdslös användning. Om du till exempel tappar produkten i golvet eller på annat sätt ågör produkten skada gäller ej garantin. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Om vi inte kan leverera inom utsatt tid så kommer vi att, utan dröjsmål, meddela dig detta samt meddela om ny beräknad leveranstid. Om du ej är nöjd med denna nya leveranstid så får du utan kostnad häva köpet.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Reklamation

Du har alltid 3 års reklamationsrätt, men reklamation ska helst ske inom skälig tid. Vid reklamation så står vi för returfrakten.

Reklamationer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka den till oss.

Du returnerar varorna till:
Attityd i Sverige AB
Bromsvägen 1A
891 60 Örnsköldsvik

Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens föreskrifter.

Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 10 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Lagar och tvister

Bluestore lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Bluestore att frivilligt följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden. Bluestore följer även personuppgiftslagen (PUL).

Kundtjänst

Har du några frågor eller andra funderingar kring vår verksamhet eller våra produkter får du gärna kontakta oss.
Nedan hittar du svar på hur du handlar, leveranstider och köpvillkor. Du får givetvis även kontakta oss så hjälper dig eller besvarar din fråga så snart vi kan (senast inom 48 timmar om du skickar e-post). Saknar du någon produkt som du tycker att vi skall ta in i vårt sortiment är du mer än välkommen att höra av dig till oss!